Włóknina przewodząca prąd
W pojazdach hybrydowych oraz elektrycznych stosowane są tradycyjne uszczelnienia wałów. Jednakże w jednostkach napędowych pojazdów elektrycznych, wał napędowy może być naładowany elektrycznie, w wyniku czego, dodatni ładunek elektryczny przepływa przez różne elementy skrzyni biegów powodując uszkodzenia przekładni oraz innych części ruchomych.
Simmerringi z włókniną przewodzącą prąd eliminują to niebezpieczeństwo dzięki temu, że od strony zewnętrznej mają przyklejony pierścień włókninowy. Ponieważ pierścień ten, wykonany z PTFE i włókien węglowych, styka się zarówno z wałem, jak i z obudową, tworzy mostek przewodzący, który uziemia przekładnię i zabezpiecza przed uszkodzeniem układu mechanicznego.
Zastosowanie włókniny przewodzącej pozwala wyeliminować dodatkowe elementy uziemiające, co z kolei obniża koszty.
Dodatkowo, pierścień z włókniny zabezpiecza przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do wargi uszczelniającej.
Zalety przewodzącego prąd materiału nonwoven:
- Bardzo dobre właściwości mechaniczne
- Doskonała przewodność elektryczna (oporność <10 Ohm)
- Szeroki zakres temperatur (od -40°C do +250°C)
- Przewodność elektryczna prawie niezależna od temperatury (wykres poniżej)
- Dobra przepuszczalność powietrza chroni przed tworzeniem się próżni pod uszczelnieniem przy dużych prędkościach.
Korzyści dla użytkownika
- Ekonomiczna alternatywa wobec tradycyjnych rozwiązań
- Rozwiązanie kompaktowe, oszczędność miejsca i mały ciężar
- Duża żywotność dzięki właściwościom mechanicznym włókniny nonwoven
- Dodatkowa ochrona przed zanieczyszczeniem