Wymiary tych łożysk są znormalizowane, jednak posiadają one specjalne cechy dostosowane do szczególnych zastosowań. Prawidłowo zastosowane, łożyska te mogą zastępować kosztowne łożyska dostosowane do określonych potrzeb. Ponadto przyczyniają się one do znacznego skrócenia czasu realizacji zamówienia, gdyż z reguły są dostępne bezpośrednio z magazynu. Grupa ta obejmuje łożyska SKF opisane poniżej:
Hybrydowe łożyska kulkowe zwykłe z ceramicznymi kulkami i pierścieniami ze stali łożyskowej
Łożyska te posiadają dobre właściwości w zakresie pracy awaryjnej. Można stosować je w ekstremalnych warunkach oraz przy wysokich prędkościach. Ich naturalna odporność na przepływ prądu elektrycznego czyni je idealnym rozwiązaniem na potrzeby zastosowań w silnikach elektrycznych oraz w narzędziach z napędem elektrycznym.
Łożyska z powłoką INSOCOAT®
Łożyska te posiadają powłokę izolacyjną z tlenku glinu na zewnętrznych powierzchniach pierścienia wewnętrznego lub zewnętrznego. Nadają się one do wymagających zastosowań elektrycznych bez konieczności spełnienia dodatkowych wymogów konstrukcyjnych, a także do natychmiastowej wymiany konwencjonalnych łożysk w istniejących zastosowaniach.
Łożyska do zastosowań w skrajnych temperaturach
Łożyska ze środkiem smarnym na bazie grafitu są skuteczne w temperaturach do +350 °C, dzięki czemu nadają się doskonale do wózków piecowych, pieców z trzonem samotokowym i piekarni.
Łożyska z powłoką NoWear®
Łożyska te poddaje się obróbce powierzchniowej, co czyni je odpornymi na trudne warunki eksploatacji, takie jak zerowe lub bardzo małe obciążenia, bądź smarowanie graniczne.
Łożyska i zespoły łożyskowe z wypełnieniem Solid Oil
Łożyska te są przeznaczone do zastosowań, w przypadku których konwencjonalne metody smarowania smarem plastycznym lub olejem są nieodpowiednie lub niepraktyczne.
Łożyska kulkowe polimerowe
Łożyska te są odporne na korozję oraz działanie wielu substancji chemicznych. Są lekkie i cicho pracują. Polimerowe łożyska kulkowe nie wymagają stosowania środka smarnego.
Łożyska SKF z wypełnieniem DryLube
Łożyska te są napełniane suchym środkiem smarnym na bazie grafitu lub dwusiarczku molibdenu oraz żywicznej substancji wiążącej. Suche środki smarne zapewniają smarowanie elementów tocznych i bieżników w temperaturach do +350 °C.